Geoblog.pl    ferdasss    Podróże    Góry na poważnie cz.1 - Tatry Zachodnie (2/3-5.06.2012)    Przez Iwaniacką Przełęcz i szczyt Ornaku na Siwą Przełęcz

Przez Iwaniacką Przełęcz i szczyt Ornaku na Siwą Przełęcz

Polska, Zakopane

Obudziłem się około 8:00 rano, wszystko mnie bolało, odczuwałem trudy dnia poprzedniego. Ale trzeba iść dalej! Biorę prysznic, jemy śniadanie i około 9:00 ruszamy w drogę, pogoda nie najgorsza, dość wilgotno i mało słońca ale nie pada i nie jest duszno. Cały czas we znaki dają mi się odciski, cały czas się męczę i co chwila stajemy ale powoli powoli pniemy się w górę!

Po 1,5 h drogi docieramy na Iwaniacką Przełęcz i robimy chwilę odpoczynku, teraz dalej w drogę - na razie naszym celem jest szczyt Ornak i zejście do Siwej Przełęczy, co będzie dalej - zobaczymy ;)

W końcu przechodzimy przez Ornak i Siwe Skały do Siwej Przełęczy. Zdecydowaliśmy się zdobyć dzisiaj Bystrą (najwyższy szczyt całych Tatr Zachodnich - 2248 m.n.p.m., leży po słowackiej stronie) mimo mojej nie najlepszej kondycji. Przed 13:00 wyruszamy wyruszamy w stronę przełęczy Liliowy Karb.